Helsingfors Kryssningen - Tallink Silja Symphony

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Åh vad vi har haft roligt i vårat vackra grannland denna veckan! :)
Min present var väldigt uppskattad, bussresan ner inte lika mycket dock ;P 7 timmar på en buss blir rätt långtråkigt i längden, men till slut kom vi fram till Värtahamnen och kunde kliva ombord på M/S Tallink Silja Symphony.
 
Det är ett imponerande fartyg som får konkurrenten Vikings Lines Cinderella att blekna i jämförelse. På Symphony och hennes systerfartyg Serenade finns det en gågata i mitten av fartyget på däck 7 med flertalet butiker, barer och restauranger, så vi hade att göra under vår färd mot Helsingfors :D De hade även en show med akrobater som vi såklart tittade på :)
 
På kvällen gick vi ner till baren längst bak i fartyget där vi köpte ett glas öl och vin samt lite nötter, och sedan satt vi där och bara tog det lugnt medans solen snabbt sjönk på himlen utanför. En magisk solnedgång visade sig innan solen försvann bakom horisonten och jag gick ut och tog ovanstående bild. Därefter blev det marsch hem till hytten för att försöka få lite sömn inför morgondagens äventyr i Helsingfors.
 
Återkommer med bilder senare från vårat äventyr i Helsinki :)
 
 





Angela

Men åh, vad härligt. Har varit sugen på att åka till Helsinki ett bra tag nu, åkte Serenad-båten en gång när jag var 11-12 år och minns den som en smula magisk :-) Och Helsingfors är ju en sån fin stad, blir kul att se dina bilder sen. Längtar till när vi väl kommer iväg!

Svar: ja det var en jättefin stad :D ren och fräsch oxå :) Det förstår jag, kanske till sommaren eller något? ^^
Cissi

victoria

Men va mysigt! :) kul resa och båten såg ju fin ut. jag hade nå slags fördomar om att finlandsfärjor är mest ungdomar eller pensionärer som super men det är nog inte alltid så då haha :)

Svar: haha nej :p inte om man åker mitt i veckan som vi gjorde xD vi och pensionärerna liksom haha :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)