Finaste Familjen I Svartvitt

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Gott nytt år på er :D
Hoppas att det nya året har börjat bra, har själv redan hunnit avverka årets första arbetspass men idag är jag ledig. Så passar på att visa några bilder jag tog på älskade Madde, Marcus och gudsonen Viggo i höstas när det var bra mycket varmare än vad det är nu (burr, -9 ute). Dock upptäckte jag en stor miss som jag gjort när jag väl skulle föra över bilderna till datorn. Under 100-årsfesten i höstas för Marie och Jocke hade jag i fyllan och villan råkat ändra inställningarna i kameran från RAW till JPEG. INTE BRA. Dessa fantastiska bilder blev med andra ord svåra att redigera då JPEG är den sämsta kvalitet du kan ha för redigering eftersom det inte finns någon rådata eller bildinformation i filerna. Detta till trots gjorde jag mitt bästa och ovanstående bilder är resultatet. Får bli en omgång till nu i vår UTAN JPEG haha.
 
Idag står utrensning av julen på schemat samt storstädning. Har just kommit hem efter en tur till naprapaten som löste upp x antal låsningar jag hade i ryggen och nu sitter jag här med ett värmande liniment som bränner på bra. Hoppas att ni får en fin dag i kylan, kram på er <3





Mamsen

Härliga och fina bilder och inte tror jag att bildkvalitén blivit så mycket sämre, för det är som sagt jättefina foton.
Nog låter jag julen vara kvar ett tag till för jag vet att när mörkret faller på aftonen och jag ser hur ljusstakar och stjärnor lyser mysigt i grannarnas fönster......då ångrar jag att jag tagit bort julen så tidigt. Kanske till helgen....
Kram

Svar: hehe tack mami <3 <3 Skönt att julen e över tycker jag :) nu är det städat här hemma med hihi :D kram :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)