Min Nya Skärm - Åh Herregud!

 
Säg hej till min nya skärm!!
En Dell Ultrasharp UP2716D som landade på jobbet imorse. Jag sitter vid den just nu, alldeles nykalibrerad med min, även den, nyköpta kalibrator. Lite svårt att beskriva, men det är som att jag se färger för första gången ungefär? Nu när jag sitter vid denna ser jag verkligen allt som var fel med min gamla skärm, speciellt när jag jämför färger i bilder. Hudtonerna på porträtt som såg bra ut på min skärm (trodde jag!) är alldeles gul/röd/orange på min nya. Min gamla visade alldeles för lite röda toner, vilket gjorde att när jag väl trodde att jag uppnått en bra hudton så var den i själva verket alldeles för röd. Så nu känns det som att jag måste redigera om typ alla bilder jag någonsin tagit? xD
 
I vilket fall som helst så är jag sjukt glad över min nya skärm <3 Värd vartenda öre. Tyvärr måste jag iväg till jobbet snart så att redigera på den får vänta ett tag. Men förvänta er rewamps på många bilder nu! Har även fotat lite med Anna idag så ska sätta mig ner med dem sen också, hihi :D Kram på er!





F

lycka :)

Svar: Oh jA :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)