Projektprogress: Datarum ^^

Ett rum som jag länge hade velat ta itu med här hemma var datarummet, rummet där vi spenderar absolut mest tid.
Men vi har haft så många andra projekt så detta rummet har fått vara tills nu. All renovering i detta rummet kommer vi inte göra själv, dock har vi gjort mycket av förarbetet själva och målningen av listverk kommer såklart jag att sköta ^^
 
Riva tapet i detta rummet var bland det jäkligaste jag gjort dock, de hade ju spacklat delvis på ett antal ställen, men inte på andra, det fanns en stor mittbård som delade av väggen och hela rummet hade de målat rakt på tapeten i en orange-aktig kulör.
 
Så såhär såg rummet ut innan vi började riva:
 
 
Och efter mycket slit och grovslipning samt städning så ser det nu ut såhär:
 
 
Ser inte så vackert ut just nu kanske men, det kommer nog bli bra i slutändan :p Nu är ju den stora frågan dock, vad ska vi ha för tapet? Jag är ju mycket för vitt och neutrala färger, för det gör rummet så lätt att inreda.. Så det får bli en tur ner till Flügger nu i veckan och kika :D Och så ska ju golv läggas, där frågan blir, ska man välja ett golv som går ihop med vardagsrummet eller ska vi köra på något helt annat? Mycket funderingar i mitt huvud just nu över val av tapet och golv haha som ni kanske märker xD
 
Ska försöka kika lite mer på inspiration på nätet, så får vi se vad vi kommer fram till :D Ha en fin dag nu alla :)





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)