Excursion To Lake Råbelövssjön (Part 1)








Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR

Har spenderat hela denna dagen vid Råbelövssjön tillsammans med min klass på Limnologin.
Fick idag känna på hur otroligt jobbigt det är att fota i solljus dessutom, då det varit fint väder i stort sett hela dagen. Överexponering efter överexponering haha! Inte så najs. Enbart de två översta bilderna samt den på Victor i båten är tagna i skugga (vilket oxå syns då dem är så mkt bättre), annars har det bara varit sol, sol, sol. Jobbigt läge iaf när de kom till redigering :P Valde att göra första delen i svartvitt, resten kommer sedan i färg :D

Dagen har varit skoj i vilket fall som helst, och jag har lärt mig massa roligt ^^ Dock så sprutade det vatten i de små båtarna på oss för vågorna var så höga, det var kanske inte det roligaste haha ;P Har nog bränt mig i ansiktet med av solen tror jag, det är jättevarmt just nu i hela fejset :P

Ska påbörja redigeringen av resten såfort jag orkar, just nu är jag helt slut :P





Mamsen

Vilken härlig dag ni haft, skulle velat vara med! Det är inte vanligt att man blir bränd av solen vid den här tiden på året, så passa på och njut för det här är nog sista värmeböljan för i år skulle jag tro. Vi har just nu 17,8 grader och då är klockan bara halv sju på morgonen......LJUVLIGT!

KRAM

Joanna

Tokfina bilder! Kul att se hur ni har det :)

Cissi

Thanks :D



Mamma: Ja det var mkt skoj och skönt med värme :D

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)