Excursion To Hörjel & Dalby Söderskog (+ Boarps Hed)
















Nikon D90 + Nikkor AF 50/1,8D

Ännu en dag, ännu en exkursion avklarad!
Dagens första besök var Hörjelgården, där de arbetar för att återskapa det slags jordbruk som fanns på 1700-1800-talet med bland annat skottängar och slåttermarker. En jäkla massa jobb är det med det :P Därefter bar det av till Dalby Söderskog, en nationalpark som vi vandrade runt i. Planen med denna skog var att man skulle låta den växa fritt, men tyvärr angreps almarna där av almsjuka och dog. Nu dominerar istället bland annat Ek, Bok och Al där. Efter det besöket blev det ett snabbt återbesök till Boarps Hed, där vi var i 2009 med Ekologi I.

En hyrbil och en minibuss med folk blev vi iallafall, jag körde bilen första sträckan och sedan fick Håkan ta över, blev trött :p Vädret var omväxlande molnigt/soligt, något som gjorde att det blev lite tricky att få till bra bilder ibland. Fota i molnigt är inte riktigt min grej, det blir lixom bara "flat" då.. Bilden alltså :P

Imorgon väntar ännu en exkursion, och då ska jag ta med vidvinkelobjektivet då det är bättre för landskapsbilder än det här!





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)