Högklinten

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Bjuder på lite bilder från vackra Högklinten i Mjällom!
Mamma, jag och Tomas åkte ut till Mjällom tidigt förra veckan för att plocka blåbär och bestiga detta kalottberg. Jag själv har varit där uppe många gånger när jag var yngre, men nu var det alltså dags igen att gå upp till toppen :D
 
På Högklinten finns förutom den underbart vackra utsikten även världens högst belägna klapperstensfält, som syns i bild 1. Detta är rester från tiden då inlandsisen täckte hela Skandinavien under den senaste istiden. När isen sedan låg stilla och smälte föll material ut ur den som tidigare dragits med, aka stenarna som fint samlade sig längst ner i vad vi idag ser som klapperstensfält. Därefter höjde sig berget och då följde fältet med upp i höjden ^^ Nu är berget nästan 300 meter högt, och bjuder på en underbar utsikt från toppen :D
 
Är fortfarande sämst på landskapsfotografi tyvärr, men jag försöker lära mig ;) hehe.





yli

hej på dig tjejen! kanon fina bilder och så vackert inte alls sämst på de tycker jag! kram

Cissi

Hehe tack =) Är inte nöjd själv, men de blir jag aldrig xD

Anna

Gud så vackra bilder på halvt meningslösa ting (enligt mig!). Fast det gäller att ha ögat med sig och se det fina (som jag inte ser i t.ex. mossa).
Riktigt bra bilder!

Svar: Hehe tack :P
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)