Water Drops In The Morning Sun

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Om det är något jag alltid velat fota så är det vattendroppar ^^
Mina tidigare objektiv har inte haft förmågan att fånga dem ordentligt, men mitt makro det kan!
 
Det regnade igår natt så på morgonen drog jag ut i morgonsolen och fotade lite ^^ Blev massor med bilder, så dessa är bara en liiiiiten bråkdel =) Kunde inte bestämma mig hur jag ville redigera dem heller, så det blev lite olika från bild till bild :D
 
Innan incidenten med bommen och utflykten igårkväll var jag och mamma uppe och hälsade på pappa iallafall. Det var ett mycket roligt besök, för vi fick ner han i en rullstol och kunde ta ut han i friskluften för första gången sedan jag kom upp hit =) Pappa verkade jättelycklig när han insåg att han kan rulla omkring själv på rullstolen och bli lite mer mobil och inte bara ligga i sjukhussängen.. Var så kul att se han le igen =)
 
Även om jag vet att han är dödssjuk och kommer att dö så känns det ändå hur bra som helst att han kan få lite livskvalitet såhär på slutet. Och så lycklig som han var igår över att bara kunna sitta vid ett bord med oss och dricka kaffe, så lycklig har jag inte sett han sen jag kom upp hit :3





Victor

Vad kul att du får så mycket användning av makroobjektivet! När ska jag ta ut dig på en annan tur och kanske få dig att köpa ännu mer ny kamerautrustning? :-)

Svar: Haha =) När jag kommer tillbaka? ^^
Cissi

Nina

Haha ååhh kommer kräva att få låna macron!

Svar: Haha :D Kan du nog få göra ^.^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)