The Girl With The Dragon Tattoo

Eller ska jag säga "Män som hatar kvinnor" - engelska versionen?
Igår fick amerikanerna visa vad de gick för iallafall med sin version av Stieg Larssons bok. Och nog var filmen bra. Förvånansvärt bra gjort som det ofta blir med filmer med hög budget. Lite roligt dock med Rooney Maras dialekt som lät som ryska medan Mikael Blomqvist aka Daniel Craig inte hade någon accent alls.

Amerikanerna målade upp det norrländska landskapet som världens ödemark där man inte fick någon täckning på telefonen, och det var snöstorm varje dag. Haha, det fick mig att le litegrann. Sedan deras uttal på våra svenska städer var lite roliga oxå, men.. I det stora hela en mycket bra film! Tror dock att den svenska väger lite tyngre då den trots allt är originalet. Men denna är helt klart sevärd!

Fyra av fem brödrostar får den av mig iaf, som min pojkvän skulle säga :P






Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)