Laptop Only..

 
Det tråkiga med att åka iväg någonstans när man ska fotografera massa är att jag måste jobba ifrån min lilla laptop.
Det är en Asus eee pc 1215 med 12 tums skärm. Eftersom det enbart är en notebook är det ett ganska drygt jobb att redigera bilder på den och göra det bra. Den är skitseg när det kommer till redigering och skärmen gör absolut inte färger rättvisa. Har många gånger redigerat bilder på den och allt ser superbra ut på laptopen. Sedan kommer jag hem och kollar bloggen och ser hur förjäkligt det ser ut där, haha :P
 
Fast jag har lärt mig dess svagheter någorlunda, t.ex. att kontrasten på laptopen och mättnader på färger är mycket svagare på den skärmen än på min hemmadator så jag kan kompensera det ganska bra. Laptopen har även varit en stor nytta i skolan på föreläsningar och så, så it's not all that bad :P
 
Sen är den ju rätt liten och söt oxå, haha :p Hmm.. tror jag behöver damma av datorn igen btw.. xD





Anonym

Vilken söt laptop :D

Svar: Hehe tack :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)