In My Sister's Aquarium

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Där bor det onda fiskar!
Haha nej, skämt åsido :p När jag och pojken var uppe i Umeå för några veckor sedan så tyckte min lillasyster att jag skulle fota hennes fiskar för hon hade inga bilder på dem. Sagt och gjort så dök jag ner i akvariet med kameran. Haha nej det gjorde jag faktiskt inte, men jag fotade dem från utsidan av akvariet iallafall :) Det var inte den lättaste uppgiften kan tilläggas, för de små liven rör sig fruktansvärt fort. Men några bra bilder blev det :)
 
På sista bilden kan man tillochmed se objektivet som speglas i glaset, tyckte det gav lite häftig effekt :D Det enda tråkiga var att jag behövde ha så lågt bländartal för att kunna fota att skärpedjupet blev jättekort. Fick inte upp tillräckligt snabba slutartider annars inne i deras vardagsrum. Men det blev ju okej ändå ^.^
 
Ska fortsätta rota igenom alla mina bilder nu, ha en bra kväll allesammans :)





Mamsen

Jag tycker bilderna blev jättefina, det är inte lätt att fota ett akvarium.
Går det bra med ek-inventeringen?

Massa kramar från mamma ♥

Svar: Tack mami, jag försökte hehe :P Det går framåt, Ulla på Skogsstyrelsen är på och allt ^^ Dock har Ola blivit riktigt sjuk, så får vänta tills han är frisk nog igen att jobba innan vi kan sätta oss ner och diskutera ordentligt :) kram!
Cissi

Leah / hael

Jätte fint som vanligt, så avis på dig. Jag har inte fotat med min kamera på hundra år, kan inte ens inställning längre :P

Svar: Tack fina du :D Jag kan lära dig igen när jag kommer upp ^^ Ska vi fota snart? :D Är så fotosugen! Kram på dig :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)