Sluta Snusa: Dag 1

God kväll på er från en tjej med humörsvängningar deluxe.
Idag började dagen bra, allt kändes som vanligt -DE FÖRSTA TIMMARNA- för sedan har helvetet bara brakat lös. Och det känns som att det blir värre och värre för varje timme som går. Kan inte bestämma mig för om jag ska skratta eller gråta, skrika eller slå på något.. Just nu pendlar det åt att jag vill slå sönder något, för så jäkla argsint är jag. Under alla år jag snusat har det inte gått en enda dag då jag inte tagit en snus. Så idag håller jag på att göra något historiskt för min del.
 
Dock inte utan sacrifices, för mitt huvud känns just nu som det håller på att sprängas i bitar av huvudvärken som vägrar ge med sig. Inget hjälper heller. Jo jag vet det enda som hjälper mot den, och det är att ta en snus. Men det tänker jag fan inte göra!!! Jag SKA klara det här.
 
Imorgon är det iallafall tänkt att Madde och jag ska till Sundsvall så man får komma bort lite och förhoppningsvis fokusera på något annat än snuset. Hade inte kontot ekat tomt så hade jag isåfall unnat mig något som belöning för att jag varit duktig, då jag imorgon klarat av min första snusfria dag sedan jag väl började med skiten. (på 3 år, så go me!). Men nu går inte det och just nu känns det inte ens som att jag vill åka alls för de kanske bara får mig att må sämre när man hittar nåt man skulle vilja ha och inte kan köpa det, haha.. Kanske man slår sönder något i ren förbannelse oxå:P Så istället vill jag typ bara lägga mig ner och dö istället och gråta känns de som nu, haha.. :(
 
Önskar så att jag hade ett jobb och drog in lite cash så man inte bara sitter här hemma och tycker synd om sig själv. Samt leker hemmafru så man känner att man bidrar med NÅGOT iallafall. Men tyvärr är det ju så i vårt äckliga kapitalistiska samhälle att typ allting kostar pengar. Vad kostar inte pengar? Tja, gå ut och gå kostar inget, men det kan man ju inte göra hela dagarna.. Jag söker iaf jobb som en galning, så sitta hemma och bara rulla tummarna gör jag ju inte trots allt.. Bara hoppas jag får något napp snart, för jag är så ovan vid den här situationen att inte ha några pengar och det tär verkligen på mig.. :( än mer just nu eftersom jag redan mår så skit av att inte få mitt nikotin :( Men pengar är ju inte allt iallafall, för jag har underbara vänner, familj och en stöttande pojkvän och det kan man inte köpa för pengar. Så lite rik är jag ändå på ett sätt...
 
Menmen, nu ska jag inte sitta här och vara bitter, dock kan jag ju inte direkt påstå att dag 1 har varit en höjdare. Återstår att se hur dag 2 blir imorgon, och om jag åker iväg till Sundsvall eller inte. 
 
Over and out från argbiggan no 1.
 
 





Mamsen

Du är såååå duktig som kämpar och inte ger efter. Vi får hoppas att du får ett jobb och i och med det egna pengar. Att vara fattig är inte kul men trots allt ganska lärorikt.....Man lär sig att uppskatta andra saker, de som verkligen år viktiga. Lycka kan inte köpas men visst blir det lite roligare med pengar.
Massa lycka till med allt, gumman!
Love You ♥

Svar: Tack mami <3 Jag försöker ^.^! Ses sen idag <3!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)