What You Do When Teacher's Not There

Fotograf: Anna Rappner.
 
När läraren är på lunch, vad gör man då?
Ja, inte leker man i ArcMap iallafall för visste inte vad jag skulle göra för nästa steg ^^ Kom ihåg att Anna hade laddat upp denna jättehäftiga bilden över ett landskap på Island, och uttråkad som jag var bestämde jag mig för att testa Adobe Photoshop CS6 extended som finns på skolans datorer. (Kör själv på CS2, så denna version är ett antal år nyare:P)
 
Lekte lite iallafall, och nedersta bilden var vad jag fick fram från den jpeg bilden hon laddat upp (överst och obearbetad). Tycker Anna tagit denna bilden så himla bra, med fin förgrund och spännande landskap. Måste åka till Island jag med! Den blev kanske lite väl HDR:ig, men man ser inte mättnaden så bra på de skärmarna som är på skolan så blev rätt nöjd ändå med resultatet då det också var en jpeg fil :D





Anna Rappner

Hade varit perfa om du kunde trollat fram lite fint soligt väder också :P

Svar: Haha ja det hade varit något :D Typ blå himmel med lite cirrus/cumulus moln ^^ Fast det hade varit lite knepigare..;P
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)