Fältarbete & Dovhjortar

 
 Idag är en sån dag då jag önskar jag hade haft ett teleobjektiv.
Vid 8 imorse rullade jag och Ola iväg från Kristianstad och ut i fält för att inventera. 6 rutor blev gjorda, vilket betyder att jag bara har 6 rutor kvar nu! Slutet närmar sig!
 
Kroppen värker som fasen just nu, den säger ifrån. Vill inte ha mer fältarbete på ett tag. Men det är bara två dagar kvar nu förhoppningsvis om allt går som planerat. Och idag fick jag se ovanstående varelser på nära håll för första gången. Det var vid ruta tre för dagen då Ola och jag var påväg tillbaka som vi såg dem. Vinden blåste mot oss vilket gjorde att dovhjortarna inte kände vår lukt. Så dessa foton är fotade på cirka 20 meters avstånd med mitt 18-105mm objektiv. Ögonblicksbilder fick det bli, och det ojämna ljuset gjorde dem lite mörka tyvärr. Men man ser iallafall att det är dovhjortar ;)
 
Åh vad jag önskar jag hade haft ett teleobjektiv nu, tänk vilka bilder det hade blivit då! Men det kommer, får bara ha lite tålamod ;) Nu är det tack och hej från mig för denna dagen, ska försöka hålla mig vaken till klockan åtta men sedan blir det till att däcka. Ha en fin kväll allesammans <3





Mamsen

Vilka vackra djur och vilken tur att du fick dem på foto. Du kan känna dig stolt och nöjd över det du åstadkommit idag.
SovGott när det blir dags för sängen.

Svar: Tack, det lovar jag att jag ska göra :D kram! :)
Cissi

Anna_aka_Schlierie

Lust att berätta lite om ditt examensarbete och vrf du räknar ekar? :)

Svar: jo kan skriva ett inlägg om de sen :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)