Pretty Little Insects

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Några bilder från min insektsfotografering som jag var ute på för dryga veckan sen ^^
Tycker verkligen det är skoj att fota insekter, haha :p När jag blir rik sen ska jag definitivt köpa ett bättre makro att fota med :D
 
Mitt makro som jag har nu är sjukt bra för att vara budget, men det jobbiga med det är det superkorta skärpedjupet. Ju närmare man kommer en insekt, desto kortare blir skärpedjupet vilket gör det svårt att få riktigt bra närbilder. Men det ska det bli ändring på sen :D
 
Doftar för övrigt underbart gott här inne i mitt rum just nu, eftersom jag tvättat och hängt upp kläderna lite överallt i rummet på tork ^^ Luktar äpple :D Städa orkade jag inte göra idag dock, det får bli imorgon innan jag sticker ut med Ola och inventerar!
 
Givetvis hänger kameran med :)
 





Emma

Fina bilder :-)

Cissi

Hehe tack :D

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)