Japanese Cherry Trees

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Något som vi har här nere i Skåne och som jag tycker är sååå vackert är japanska körsbärsträd.
Vi har ett flertal här på Näsby och igår kväll gick jag ut och fotade dem lite. Trädet ovan är alldeles utanför vår studentkorridor, så huset där till höger är där jag bor :D Tycker det är så himla fint med de rosa/lila färgerna som blommorna har. Tyvärr blommar träden inte speciellt länge, så snart kommer antagligen blommorna trilla av och träden blir gröna och tråkiga. Men ska passa på att njuta av synen så länge som möjligt :D
 
Var jättefint väder igår och det är samma idag. Jag tog en timmes powerwalk ner till stan och hem igår, för att sedan avsluta kvällen med en kvällspromenad med Johan. Det känns lite i benen idag ska jag erkänna ;) Idag klev jag upp innan tio oxå för att slänga in tvätten, och sista vändan är strax klar :D Sedan blir det nog gymmet i eftermiddag ^^ Hurtigt av mig, eller hur? haha :D
 
Ha en underbar dag allesammans <3





Leah / hael

Är de mest finaste träden, Önsjkar det fanns fler såna planterade lite överallt.

Svar: Ja det är dem verkligen :) Så synd att de blommar så kort tid :( De har typ blommat ut nu.. :(
Cissi

Mamsen

Håller med om det är fantastiskt vackra träd och du har fått till snygga foton (som vanligt).
Motion är bra för både kropp och själ så det är bra att du kommit igång med träning.

Svar: Hehe tack mami :D Ja det är det :D kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)