Köra Truck & Måla Tak

 
Hade fruktansvärt svårt att somna inatt, så klockan 04:48 bestämde jag mig för att jag skulle kliva upp.
Precis som jag lyfter telefonen för att stänga av larmet så byts bilden på skärmen till en bild på min mamma och texten "Mamma ringer". Tog mig en liten stund att yrvaket inse att det faktiskt var mamma som ringde mig denna okristliga tid och inte något larm som pep :P
 
Visade sig att sötaste mami bara ville kolla så att jag kom upp ur sängen haha <3 :) Hasade mig upp, öppnade kylskåpet och där låg det två färdigbredda mackor som älsklingen hade gjort inatt när han kom hem från jobbet åt mig. Söte! Därefter blev till att glo sig i spegeln, konstatera att fan jag ser förjävlig ut för att sedan måla lite snabb mascara i ett försök att dölja min avsaknad på sömn. Gick sådär :p Detta samtidigt som jag tryckte i sig mackorna som älsklingen gjort. --> Mot jobbet nästa.
 
Idag fick jag ta truckkort samt lyssna på massa teori och säkerhetsföreskrifter tillsammans med den andra nya tjejen Moa. Jag som aldrig hållt i ens en manuell gaffeltruck innan måste sett fruktansvärt rolig ut när jag försökte manövrera den där.. saken :p Den gjorde ju inte som man ville iallafall och det slutade med att jag nästan höll på att köra över chefen med den, haha! ;) Nåväl, så illa var det inte, så godkänd blev jag ^^
 
Efter jobbet har jag och älsklingen hunnit med att nästan tömma förrådet nere i källaren och bankat in alla grejer i det nya förrådet istället. Blev en snabb tur in i lägenheten oxå där målarna har spacklat klart hallen samt målat taken nu. Fasen vad det går undan! De börjar nog tapetsera imorgon ^^ Weeee :D
 
Nu ska jag sluta babbla, trött som fasen är jag efter typ 3h sömn, så ikväll ska jag skalla kudden riktigt hårt. Imorgon är det jobb 08:00-15:00 :)
 





Mamsen

Grattis till något så häftigt som ett truckkort! Coolt och du måste ha fått det på rekordtid, haha!
Vad du varit flitig idag, eller jag ska säga ni. Riktigt duktiga ♥
Hoppas du får sova gott inatt nu. Kram goaste Cilla ♥

Svar: Hehe tack mami :D Ja det gick verkligen fort ^.^ tack <3 kram!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)