Höststorm och Snusbegär

Tittade just ut genom fönstret där träden böjer sig för den hårda vinden.
Regnet har färgat asfalten mörk och temperaturen har fallit ordentligt den senaste veckan. Japp, hösten är här. På bilarna nedanför har gulnade löv fastnat i vätan från regnet och jag konstaterar att det kommer att dröja länge tills vi får känna värme igen.
 
Närmare bestämt sisådär ett halvår :p Det är synd att det är det väder det är där ute, annars hade jag snörat på mig dojjorna och gett mig ut på elljusspåret för en runda. Hade jag gott kunnat behöva, då jag känner att jag har tryckt i mig lite för mycket skräp på senaste tiden.
 
Men igår firade jag en månad utan snus iallafall!  Fast som jag skrev ovan så är det inte helt utan "komplikationer", då jag tryckt i mig mat eller godsaker så fort suget fallit på istället. En vecka utan Onico är jag uppe i nu också, fattar inte hur jag lyckats egentligen. Det är nämligen så sjukt svårt att sluta med nikotin när beroendet väl infunnit sig men har jag kommit såhär långt så kommer det fortsatt gå bra tror jag :D
 
Fast det värsta är nog antagligen det psykiska beroendet, det där suget som kommer lite nu och då efter något under läppen. Känslan bara kommer över en och man tänker "fan vad jag skulle vilja ha en snus nu!" men tar man sig igenom de där minuterna som suget är riktigt illa så har man klarat sig, även denna gång. För sysselsätter man sig med något så försvinner suget i ett nafs. Eller trycker in något gott i munnen, haha.
 
Jag har blivit en sucker för varma koppen med krutonger i. Usch, jag äääälskar det verkligen haha. Gjorde slut på 2 förpackningar på 2 dagar, hur man nu lyckas med det :P Får ju i mig tillräckligt med vätska iallafall kan jag säga xD
 
Hoppas ni alla får en fin dag :)
 





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)