Tunisien - Last Days In Paradise

 
Vad passar bättre nu när det är kallt och trist ute än att visa de sista bilderna från varma Tunisien? :)
Efter att vi kom hem från tvådagarsturen runt Tunisien så kände vi oss väldigt slitna. Det blev raka spåret i säng och så sov vi i tio timmar drygt för att vakna till ännu en solig dag. Och de sista dagarna i Tunisien spenderades med ett besök på medinan, solandes vid poolen, solandes vid stranden, på restaurang, badandes, slappandes.. Så som man verkligen ska spendera en semester helt enkelt. :)
 
Men till slut kom verkligheten ikapp oss, det var lördag och dags att åka hem. När vi klev ombord på planet i den drygt 30-gradiga värmen rök det kall ånga ur AC:n på planet för det var så varmt. När vi klev av planet på Arlanda möttes vi istället av dryga 10 grader plus vilket kändes väldigt kallt - trots att det var över normal temperatur för årstiden. Men man blir ju lite bortskämd med värmen när man är på semester.. Men vad säger man, trots den kalla temperaturen så är det borta bra, men hemma bäst. :)
 
Här är en snabb summering av upplevelser vi har fått se , lärt oss samt göra i Tunisien.
- Sett ståtliga välbevarade byggnadsverk från romartiden
- druckit te med en berbisk familj i deras grotta i öknen
- Lärt oss hur man klär sig som en äkta beduin
- Sett solnedgången i Sahara från både hästrygg samt bakom puckeln på en dromedar
- Lärt oss att ett tunisiskt fyrstjärnigt hotell typ motsvarar ett tvåstjärnigt svenskt
- Lärt oss att tunisiska myror kan simma i toaletten
- Åkt på bottnen av världens största saltsjö med bil
- Sett levande grodor i öknen
- Upplevt Sahara och sanddynerna från en bil i vertikal position
- Följt i George Lukas fotsteg
- Hälsat på Obi Van Kenobi
- Sett hägringar i Saharas öken
- Sett den heliga moskén i Kairouan
- Spenderat väldigt många dinar på dricks
- Insett  att vi har det jäkligt bra här i Sverige.
 
Med andra ord, har vi hunnit uppleva förbaskat mycket på en veckas tid! ^^ Och det var allt från denna resa, lär inte bli några fler nu på ett tag eftersom vi har köpt radhus. :)





matte

"Lärt oss att tunisiska myror kan simma i toaletter" hahahahahhah söt<3 älskar dig:))))

Svar: Haha <3 älskar dig ;D
Cissi

Mamsen

Mmmm, man blir sugen på en resa när man ser dessa härliga foton. Du har blivit grym på att ta kort, gumman.

Svar: Tack mamma! :) vad glad jag blir <3 :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)