4 Laxar I En Laxask

 
Tänk att något som är så enkelt att göra kan vara så gott ^^
Ikväll blev det 6... nej 4 laxar i en laxask i ugn till middag :P Om ni undrar över receptet så är det väldigt simpelt: Smörj en panna, i med laxen, krydda efter behag med citronpeppar, salt, dill & vitpeppar, hacka en lök o ha i tillsammans med grädde, in med allt i ugnen på ca 175 grader, koka ris. Superenkelt och supergott!
 
Pinsamt nog var detta första gången vi använde ugnen oxå efter vi flyttat hit, haha... Och det är en sån flashig varmluftsugn med ööhh.. luftkonditionering? (haha, kom inte på något bättre ord!)  Iallafall så står den och blåser som fasen efter man stängt av den i en stund :p Var ett jäkla drag i den oxå för övrigt, höll på att förångas när jag öppnade luckan och råkade ha ansiktet lite för nära.. Men tja, det verkar ju som att den går att laga mat i iallafall och det är ju huvudsaken.. ^^
 
Ha en fortsatt mysig kväll allihop :)





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)