Förlåt Mig Kära Vänner I Söder..

 
..men jag hittade denna på Facebook idag och kunde inte låta bli att dra på smilbanden lite :p
Här uppe i de norrländska urskogarna har det nu snöat i dagarna 7. Det är snörök över hela vägarna, man får skotta fram bilen varenda dag i princip och det är väldigt halt. Tror bestämt det kallas för "vinter" här i Norrland :o
 
Skämt åsido, men det är lite roligt för mig som har bott i Skåne och vet hur det är att SMHI utfärdar varningar såfort det kommer lite snöfall där nere, men här uppe blir det inga varningar trots idoga snöande. Jag förstår dock att de varnar där nere, många är inte vana vid snö och halt väglag såsom vi är här uppe. Men lite roligt är det ändå :P
 
Men alla ni där nere, ta det lugnt, sänk hastigheten och kör försiktigt! Hade alla gjort det hade det säkerligen inte skett ett 50-tal olyckor igår som det stod på Aftonbladet, på grund av lite snö.. Här uppe har vi dubbelt så mycket snö och det blåser, men ändå inte en bråkdel av olyckorna. Kram på er & be safe!





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)