Kroatien Recap Part 7 - Friday

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Det har varit dålig uppdatering här på senaste, jag vet, men datorn har inte lockat lika mycket som den härliga solen ute ^^
Men nu är den äntligen här iaf, näst sista delen av vår resa till Kroatien och vackra Dubrovnik. För fredagen hade vi sparat det bästa till sist - nämligen linbanan upp till berget ovanför Dubrovnik och restaurangen Panorama som ligger där uppe. På första bilden hade vi precis klivit av bussen och påbörjat promenaden till linbanestationen som låg en liten bit längre upp ovanför gamla stan. 100 kuna kostade en biljett upp med linbanan, men det var värt vartenda öre att få komma upp på toppen. Kommer ihåg att jag upprepade som ett mantra innan vi gick på att "tänk om linbanan ramlar ner och vi dör", haha :p Ja lite nervöst var det allt, för jag hade aldrig åkt linbana förut :p Det gick såklart bra dock, även om det var lite läskigt :) När vi väl var uppe kunde jag inte sluta fota den vackra utsikten, och experimenterade med kamerainställningarna till max för att få ut så mycket som möjligt av denna vackra plats. (Tyvärr är dock min blogg så liten att bilderna blir väldigt komprimerade och förlorar mycket detaljer, men det finns det inte så mycket att göra åt).
 
Vid kanten av utsiktsplatsen frågade vi en amerikan om han kunde ta en bild på oss, vilket han gladeligen gjorde :) Därefter fick jag fota han och hans flickvän på samma plats haha :D Tjänster och gentjänster som det kallas ^^ Därefter var det på plats att ta sig lite att dricka på restaurangen och bara njuta av utsikten ett tag, för att sedan gå en liten promenad på berget. Bergsgetter fanns det på berget oxå, som med säkra steg vandrade omkring på berget och tuggade i sig av den något magra vegetationen. Vågade mig dock inte alltför nära dem, för de hade en bock med de största horn jag någonsin sett som idoget iakttog oss medan vi gick förbi.
 
Efter att ha sett allt som man kan se uppe på berget åkte vi därefter åter ner mot gamla stan :) Resten av vår sista dag kommer i nästa del, hade blivit på tok för många bilder om jag skulle lägga upp alla här :) Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans! :)
 





victoria

Gu va fina bilder :) o va fint det är där. förstår varför kroatien har blivit så poppis!

Svar: Tack :)! Ja, vackraste naturen och landet jag sett på länge! :)
Cissi

Mamsen

Underbara bilder och du fanns med på en också. Jättesöt, gumman!
En bock med jättehorn är inte att leka med så du gjorde säkert rätt som avstod från närkontakt, fast det är ju inte säkert att den var argsint.
Ha en skön dag, med eller utan jobb! Kram

Svar: Tack mami! <3 Haha nej me man har respekt ändå hehe ;) proportionerna på hornen var rätt rejäla om man säger så ;) kram <3!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)