Game Of Thrones - King's Landing (Dubrovnik)

 
Är man ett Game of Thrones fan så är man ^^
Innan vi åkte till Kroatien hade jag fått reda på att Dubrovnik är platsen de använder för att filma King's Landing i Game of Thrones. Så såklart letade vi reda på en del ställen där de filmat, bland annat den ni ser ovan ;)
 
Ovanstående bild är fotad utanför stadsmuren, och nås genom att man följer en smal gata mellan flertalet hus ner till vattnet. Då är denna lilla hamn det första man ser :) Känns väldigt skoj att ha varit på exakt samma plats som de filmat :D
 
På tal om Game of Thrones, can't wait for the season finale nästa vecka!





Mamsen

Kul, fin bild blev det också!

Svar: Hehe tack :D Ja det var lite episkt eftersom man följer serien slaviskt ;)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)