Kroatien Recap Part 3 - Monday

Bilderna är i kronologisk ordning från dagen :)
 
Wow, här var de bildboom!
Första kvällen i Kroatien tog vi en tur ner till strandpromenaden som kantades av glasstånd och restauranger. Väl där blev vi inropade av en man vid ett stånd som sålde biljetter för heldagsturer till Elaphite Islands. Vi köpte två biljetter till måndagens tur och på morgonen blev vi hämtade vid hotellet av en minibuss.
 
Nere i hamnen Gruz väntade våran turistbåt som under dagen tog oss till tre olika öar. Första stoppet blev ön Lopud, där vi stannade i cirka tre timmar. På ön kunde man ta sig till andra sidan där det fanns en strand vid namn Sunj Beach. Man kunde antingen ta sig dit via golfbilar eller gå. Såklart valde vi att gå vilket jag sedan kom att ångra. Det var bra mycket längre att gå än vi trodde, och avslutningsvis var det en väldigt lång stig ner till stranden genom vad jag skulle vilja kalla halvt djungel. Väl nere på stranden satte vi oss iallafall i sanden och njöt ett tag, och jag for runt med kameran i högsta hugg.
 
Det fanns en klippformation på stranden, vilken jag gick till då jag ville fota krabbor. Dessa ville dock inte alls vara med på bild, så när jag stod där som bäst för att försöka få en bra bild svepte något svart och gult förbi i ögonvrån. Det svarta och gula försvann snabbt in under en liten klippa, och jag stod otåligt kvar för att se vad det var för något jag hade skymtat. Då kom den ut, huvudet först, och det var då jag såg att det ju var en muräna! Ful som stryk var den såklart, såsom muränor är, och inte hann jag få någon bra bild på den heller. Bilden nedan är det bästa jag lyckades åstadkomma:
 
 
Efter lunch på båten blev nästa stopp på vårt schema ön Sipan, som vi enbart stannade vid ett kort tag. Tillräckligt länge var det dock för att jag skulle hitta småkryp att fota såklart ;) I Kroatien finns det massor av fina små snäckor i vattnet, och dessa har inneboenden i form av små kräftdjur. Ett av dessa syns på bilden jag fotade med mitt makro ^^
 
Sista stoppet för dagen blev ön Kolocep, som låg på vägen hemåt. Även där passade jag på att fota krabbor, som flockades i massor på stenarna. Ett hotell fanns det även på ön, samt diverse turiststånd och strandbarer där man kunde ta sig ett glas om man kände för det.
 
Vid sextiden på kvällen var vi slutligen hemma igen i Dubrovnik, efter vad som hade varit en mycket händelserik dag. Middag blev det oxå på hotellrestaurangen i form av buffé. Behöver jag säga att vi somnade gott därefter? :p
 





Avoria

Vilken otroligt mysig liten ö-luff, ser väldigt genuint och vackert ut... :-D

Svar: Ja, det var så sjukt vackert <3 Usch! :P
Cissi

victoria

Jättefina bilder och även i de förra inläggen :) så fin stad och natur! ni ser ut att ha haft det bra :)

Svar: Tack! Ja, jag kan VERKLIGEN rekommendera Dubrovnik om ni är ressugna någon gång :)
Cissi

Avoria

Radhus, ojojdå, här var vi seriösa ;-) En katt kan man ju ha i både enrummare och tvårummare, men nog inte fler. Jag har haft Nellie i 8 år nu och diverse boendesituationer, alla har funkat fint för oss. Ni kanske kan skaffa en ändå? :-)

Svar: Min pojke har sagt att han vägrar ha katt innan dock, så det får bli senare ändå :):)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)