Konsten Att Byta Uråldriga Karmar

Ända sedan vi flyttade hit har vi planerat att byta dörrarna i lägenheten då de dörrar som fanns var uråldriga.
Det visade sig att de var så uråldriga att det inte ens gick att hitta passande dörrar till ett resonabelt pris. Inte ens med mellangångjärn!
 
Så det bestämdes att fan, vi byter ut hela karmarna istället! Sagt och gjort så påbörjades detta projektet för några dagar sedan.

Här har kofoten fått komma till nytta tillsammans med såg för att dela den gamla karmen:
 
 
På 50-talet byggde de verkligen saker för att de skulle hålla för evigt. Varför skulle de annars GJUTIT in spikarna i betongen på detta vis?!
 
 
Med lite kofotskraft togs karmen till sovrummet loss iallafall och idag påbörjades monteringen av den nya och fina karmen med hjälp av Mattias far och hans bror Jocke.
 
Här är den på plats:
 
 
Och nu har garderobskarmen rivits oxå:
 
 
Och såhär ser slutligen vårt golv ut just nu...
 
 
På måndag planeras fortsättningen och slutförandet av detta projektet, så till dess får vi stå ut med att de ligger grejer över hela golvet, hehe :p Kommer bli superfint med de nya dörrarna iallafall:D
 
Fortsättning följer :)
 





Mamsen

Jag tycker ni har det väldigt städat och fint med tanke på att renovering pågår. Kommer säkert att bli super näe det är klart.

Kram!

Svar: Då ska du se hur de såg ut igår xD städat? haha nä :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)