Tunisien - Up Up & Away!

 
29 Augusti klockan 12:30 var det då dags.
Vi hade rendezvous ute i Saltvik hos Jocke, och då bilarna var packade bar det av. Mot Arlanda och vidare ner till Afrika! Då planet gick 22:15 var vi ute i väldigt god tid, och kunde spendera cirka två timmar i en av de många barerna efter säkerhetskontrollen. Som synes på bilderna var vi väldigt pigga och glada, haha :p
 
Eftersom det var fredag och semester passade vi på att ta varsitt glas vin och öl innan vi satte oss på planet. Tydligen var vi inte ensamma om den idéen, och väl på planet blev det ett himla liv till slut då några längst bak även hade tagit med sig taxfree sprit ombord som de drack upp under flygturen. "Boskapsflyg" och "Noaks ark" var de ord som Jocke valde för att vidare referera till vår flygtur ner.
 
När vi närmade oss Afrikas kust efter att ha flugit över Medelhavet kunde vi se kustremsan lysas upp av alla lampor där nere. Becksvart var det ute, men när vi närmade oss landning såg man palmerna som sköt upp ur marken och det var ungefär då vi insåg att "fasen, vi är i Afrika!!" När flygplanet väl var nere och dörrarna öppnades blev detta ännu mera ett faktum då vi kände den varma och fuktiga luften som slog emot oss när vi klev ur. 28 grader var det närmare bestämt och då var klockan cirka 2 på natten lokal tid.
 
Efter att ha genomgått en kontroll av papper samt hämtat vårt bagage så tog vi oss ut till bussarna som väntade på oss från Detur, och därefter började en något skakig resa till hotellet. Vi insåg snart att Hammamet låg en bra bit från Monastirs flygplats. Trots idoga försök till att somna lyckades jag dock inte, då bussen skakade riktigt ordentligt varenda gång busschauförren körde över ett farthinder. Och det var många farthinder under resan!
 
Till slut anlände vi dock till hotellet strax innan fem på morgonen, och stupade i säng på direkten. Nästa dag vaknade vi till ett soligt Hammamet <3





Mamsen

Nog syns det att hela gänget var glada och förväntansfulla. Det är ju inte varje dag man beger sig till Afrika,

Svar: Haha nej verkligen inte :)
Cissi

Diana

Haha vad galet att folk öppnade taxfree-drickan redan ombord! Kan tänka mig att det blev livat...

Ser fram emot att se resten av bilderna från resan :)

Svar: Ja det blev det verkligen haha :p Vad kul att du tycker det ^.^
Cissi

victoria

Oj vad lika dom är, är de tvillingar?

Svar: Haha ^^ nej de är bara bröder :) Martin är ett år yngre än Mattias :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)