Ett Fynd I Handblåst Glas

 
Gårdagens motion för oss utgjordes av en promenad på 2 timmar tillsammans med Maddelutten, Marcus & Viggo.
Hurtigt, eller hur! Dock så varade promenaden endast en halvtimme totalt av all denna tid. Marcus kom nämligen på idén att vi skulle gå och fönstershoppa hos Härnösands auktionsverk, för inte kunde de väl ha öppet en söndag? Sagt och gjort så gick vi dit, och det visade sig då att affären var öppen..
 
Om pojkarna då bara visste vilket misstag de gjorde som lät mig och Maddelutten äntra denna sagolika butik! Vi trodde nästan vi kommit till himmelen, för usch vad mycket fint det fanns där inne och vi gick runt båda två, helt lycksaliga. Och inte förrän över en timme senare kunde vi slita oss därifrån för att komma ut där våra pojkar otåligt väntade med barnvagnen. När jag var liten kommer jag ihåg de gånger mami ville gå runt i dessa loppisbutiker, medans man själv helst ryckte mamma i armen redan efter fem minuter och sade "Kan vi gå nu, mamma?". Då förstod man inte förtjusningen med dessa butiker men nu har man själv blivit likadan såhär på äldre dagar.
 
Och tomhänt gick vi inte därifrån såklart. En vacker handblåst vinkaraff från 30-talet fick följa med hem, samt en sockerskål av lite nyare slag. Utöver dessa två även en vacker bricka som ska få pryda köksväggen. Det kommer bli många fler besök på denna loppis kan jag lova..





Mamsen

Jag skrattar när jag påminns om hur otåliga ni var beträffande antik och loppisar. Kul att du ändrat inställning, nu kan vi shoppa gamla saker tillsammans.
Det var fina fynd du gjort. Hoppas att de inte var så dyra.

Svar: Hehe nej de var de inte :))) Och ja, jag är på!!! hade varit superskoj, hihi <3
Cissi

Avoria

Riktigt fina pinaler, och verkligen ett fynd :-) Trevlig helg! kram

Svar: Hehe tack :D Detsamma, kraaaam :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)