Min Kompis Hoppspindeln

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Sade till mamma igår att jag hade lagt ut bilderna på min lilla spindelkompis som jag fotade förra helgen när vi var i Mjällom och letade svamp.
Men se, det hade jag inte! Så här kommer de :D Denna lilla söta raring hittade jag i min blåbärshink när vi skulle lämna skogen för att bege oss ut till Norrfällsviken. Tittar man på första bilden så ser man hur liten den är, i jämförelse med ett blåbär. En pyttis med andra ord! Men tillräckligt stor för att fastna på bild ändå, trots att mitt makro är en lågbudget-variant.
 
Har alltid tyckt om hoppspindlar, de ser så söta ut med sina två större ögon och 6 mindre :p Och som namnet antyder så kan de hoppa, och de gör det med bravur! Så efter att jag knäppt bilderna lät jag den hoppa ut i friheten igen. Kom igen nu alla spindelrädda, är den inte iallafall liiiite söt? :D:D





Mamsen

Ubergullig liten sak! Jag letade faktiskt efter bilderna men nu förstår jag varför jag inte kunde hitta dem.
Den är ju jättesöt, den lille rackaren och du fick till ett par riktigt bra bilder.

Svar: Ja visst är den hihi :D tack <3
Cissi

Leah

Nej faktiskt inte ens lite söt, den ser läskig ut. Den bara väntar bara på rätt läge till att visa upp sina mega stora huggtänder :(

Svar: Haha awww :) Hade spindelfobi förut med, men har botat den så nu är de bara söta för mig haha :)
Cissi

Jennie Lundmark

Men neeeeej, usch! Spindlar är inte söta :P Dom är väldigt läbbiga och oberäkneliga, speciellt om de kan hoppa :S

Svar: Haha de e söta ju! :p Speciellt de som hoppar xD haha ^.^
Cissi

Plingela

Jag googlade på hoppsindlar och kom hit. ^^ Jag var spindelrädd förut men hoppisarna har botat mig! De är ju så söta, och också de mest intelligenta spindlarna, och de har nästan lika bra syn som vi har. De gillar att undersöka saker. ^^

Svar: Hehe vad roligt att höra:D Ja, jag har alltid tyckt att de är så himla söta :p Andra spindlar ser läskiga ut i närbild, men de kan man inte tycka om de här små krabaterna :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)