4:e Advent På Furuvägen

 
Imorse tände vi sista ljuset i vår adventsljusstake här hemma.
Julkänslan infann sig på en gång. Eller nej, det gjorde den inte faktiskt. Saknaden av julkänsla är nämligen total för såfort man tittar ut genom fönstret ser man det gröna gräset på allmänningen istället för det vita vinterlandskap som hör julen till. Till och med en snöhatare som jag saknar nu snön och ogillar plusgrader och regn såhär dagarna innan jul. Och inte verkar det som att det ska bli bättre heller, så tyvärr får vi nog avnjuta årets jul utan det vackra vita snötäcket utanför huset.
 
Biolog som jag är, får denna decembervärme mig genast att tänka på den globala uppvärmningen och om den kan ha något att göra med det konstiga vädret vi har och har haft de senaste åren. Stormar, iskalla somrar, extrem värmebölja periodvis, varma vintrar... Ja man blir ju lite fundersam när man tänker tillbaka på hur vädret har varit de senaste åren. Men jag hoppas jag har fel :p
 
Iallafall vill jag önska er alla en fin 4:e advent :) Nu bär det av till Brunnshus en sväng och därefter väntar lite kvällsjobb på Ica :) Kram på er!





Mamsen

Så fint ni har det! Som ett dockhus där allt matchar perfekt. Gillar verkligen ljusstakarna.
Ja, julstämning är svårt att känna när plusgraderna dominerar. Tog ett foto från balkongen idag och visste man inte bättre skulle man svära på att det är vår.
Klimatet är inte normalt och så här lär det nog fortsätta, tyvärr. Hoppas arbetspasset går fort o lätt.
K R A M

Svar: Tack mami :p Haha, dockhus vet jag inte men ;) haha ja det förstår jag :p var 7 plus ute nu... normalt? eh nej D: Kram <3
Cissi

victoria

Va fint :) älskar ljusstaken på bordet!
åh ja håller med, det är värdelöst med en jul utan snö :( idag hade vi runt 11 plusgrader :o

Svar: Tack ^^ Ja, såg den på ica och tyckte den var så tjusig att jag var tvungen att köpa den trots det dyra priset på 399:- xD Blev vit jul här trots allt, men den snön försvann snabbt och nu blåser det och är plus ute igen :(
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)