Frostbiten Växtlighet

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Innan regnet och slasket åter kom till Härnösand för några dagar sedan så tog jag och älsklingen en promenad runt slingan kring Bondsjön för att få lite välbehövlig motion och en dos d-vitamin.
Den kyliga luften hade fått all växtlighet att beläggas med iskristaller och naturen var riktigt magisk och vacker i det snabbt försvinnande solljuset. Gott om fotoobjekt fanns det med andra ord som ni kan se :)
 
Nu har plusgraderna varit här igen dock och allt det vita som föll i förrgår byttes snabbt mot slask och mörker, så nu återstår det att se om det blir ett vitt täcke på marken innan jul eller om nederbörden kommer fortsätta att falla i sin allra blötaste form.
 
Målaren är färdig med tapetseringen av vår trapp, så det enda som återstår nu är att måla golvlisterna, sättstegen samt sätta dit trappmattor innan renoveringen är färdig. Har inte kommit särskilt långt ännu på detta, är fortfarande fast med det förstnämnda, men räknar med att allt ska vara klart till slutet av nästa vecka om allt går som planerat. Längtar tills jag kan visa slutresultatet :D På tal om målning så är det dags att dra ännu ett varv nu på listerna uppe i hallen. Vill också passa på att tacka min fina mami för en mysig dag i Kramfors idag <3 :D 
 
Trevlig kväll på er allesammans :D





Mamsen

Vilka härligt frostnupna foton. Hoppas ni får lite vitt också innan jul. Som du såg så har vi lite snö. Konstigt att det kan skilja så mycket på så kort sträcka.
Jag får också tacka för en härlig dag med dig och sänder ett extra tack för att du hjälpte mig maskera trappan. Kramen o hälsa till Mattias också. Han ser ut att ha någon form av meditation på första bilden, haha.

Svar: Tack mami :D Ja vi får hoppas det ^.^ Ja, eller hur! Sån skillnad! Det är lugnt mami, anytime <3 : :D Haha ja, han gjorde typ d också xD
Cissi

Diana

Åh så härligt det ser ut! Här är det runt tio plusgrader så vintern känns lååångt borta...

Svar: Ja samma här, fast idag var det -10 nu, fy fasen vad kallt de är xD Så nog är snön påväg känns de som :)
Cissi

victoria

Men va härligt o fina bilder :) jag önskar att snön kommer hit snart. Men det ska bli 7 plusgrader på onsdag så verkar inte som att det blir så... det är så märkligt att fira jul utan snö. men håller tummarna. Va kul att få se slutresultatet snart :D kramar

Svar: Tack ^.^ Hehe ja, nu kan snön gärna få komma :p Nu är listerna uppe också där uppe, ska bara städa undan lite så :D
Cissi

Jennie Lundmark

Fina bilder :) Skönt att kunna ta sig ut, få lite motion och samtidigt få vackra bilder :)

Ni jobbar och står i, vad duktiga ni är. Själv är man latheten själv just nu medan karln i huset är den som gör allt slit.. :P

Svar: Tack snälla du :) Ultraljuden har varit en riktigt bra trygghet för oss nu, så jag är jätte tacksam för barnmorskan vi har på gyn som har sån förståelse och låter oss göra så många extra kontroller.. Kram!

Svar: tack :) ja precis :D Haha, är väl så de ska va? ;)) hehe.
Ja de förstår jag :D Speciellt med din bakgrund också! Kram :)
Cissi

Angela

Vilka vackra bilder.. :-)

Svar: tack ^.^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)