Åhus Strand, Victor & Trutarna

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR
 
Andra kvällen i Kristianstad gick Victor och jag ner till Åhus strand en sväng, då jag aldrig varit där trots mina 4 år i staden.
Det var lite kyligt i luften, och trutarna hade samlats på den långa gångbryggan för att äta något som såg ut att en gång ha varit glass. De var inte ett dugg rädda för oss, så kameran flög upp ur väskan och jag lyckades fyra iväg några riktigt bra bilder på dem när de gjorde uppbrott i sitt kivande om glassen. Inte för att trutar är några speciellt spektakulära fåglar så, men det var ändå kul att kunna få några riktigt bra bilder :) Om man tittade ner på trädäcket längsmed bryggan också så såg man namnen på alla familjer och företag som varit med och sponsrat bygget inkarvade.
 
Kan definitivt rekommendera ett besök till Åhus om man vill se en vacker sandstrand :D
 
Edit: Har lite beslutsångest över vilken bild på trutarna som jag ska lägga upp på min portfolio! Hjälp mig välja :P





victoria

Vackra bilder :) och ser ut att vara ett mysigt ställe. Svårt..! men jag tycker att den första kraxtrutbilden var urläcker men även den sista på de två måsarna som sitter på räcket var bäst. Röstar på den sista till portfolion :) alltså den som är ovanför bilden på din kompis på trappen

Svar: Tack :D Ja det är riktigt fint ^.^ Hehe verkar som de flesta här är eniga om första eller sista ;)
Cissi

Leah

Första el sista bilden 😃

Svar: Okej! :D Verkar som alla är rätt eniga hehe :D
Cissi

Diana

Vilken fin strand! Hehe jag gillar de bilderna där trutarna är i luften bäst. Riktigt häftigt att du lyckades fånga dem så :)

Neha - Foton, Sömnad, Tips & Trix

Underbara bilder

Svar: Tack så mycket :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)