Min Garagerabatt

 
Ett litet sidoprojekt som jag haft har varit att fixa till rabatten utanför vårt hus, vid garaget.
Rabatten tillhör gården egentligen men jag har tagit på mig att fixa den, och den blev klar för ett tag sedan. Det har gått åt mycket blod, svett och tårar att fixa all sten till den, så vill rikta ett tack till min sambo, till Maddelutten samt till Marcus som hjälpt till att bära sten :p
 
Eftersom rabatten enbart har lite morgonsol och sedan ligger i skugga krävdes det att jag planterade skuggtåliga växter, så det fick bli funkior, lite klippstånds samt något buskliknande som jag glömt namnet på (hjälp mig mami!) Är iallafall sjukt nöjd med resultatet, blev ju aningen bättre än det var innan om man säger så xD
 
Idag väntar renoveringsbestyr i form av inflytt till vårt nya sovrum som nästan är klart, målning av lite väv över elementen samt taklister är det enda som saknas. Men den officiella inflytten sker iallafall idag!! Taklisterna ska vi fixa när vi har lite mer pengar senare. Jag vet att jag inte skrivit så mycket om sovrummet, tänkte att det får bli en överraskning den här gången istället för att jag lägger ut alla steg. Så en sådan uppdatering kommer att komma senare också ;D Ha nu en fin dag allihop :)





Mamsen

Fasiken va duktig du varit. Blev ju fantastiskt snyggt. Jag höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag såg första utlägget av de vita stenarna. "Hjälp, hon tänker väl inte ha det så där" var min tanke. Men så kom nästa bild och det är sååå fint.
Stor kram till min duktiga tjej o svärson.

Kan det vara Astillbe?

Svar: Hehe tack mami :D Har haft bärhjälp med stenarna dock ;) Jaaa, det blev superbra, så mkt finare än innan haha :D Ja, de kan det vara! Var väl de du hade där hemma oxå? :) Hade glömt namnet ^^ Kram <3
Cissi

Diana

Vad tjusigt det blev! Ser fram emot att se sovrummet :)

Svar: Tack ^.^ ja det blev ju bättre än innan om man säger så haha :p
Cissi

victoria

Superfint! blev ju jättebra, fint med stenarna runt om växerna istället för bara jord :) kram

Svar: Tack :D Ja, kändes som jag ville göra något annorlunda och det blev superbra :D
Cissi

Anonym

Hurtigt att lägga sten och allt! :-D

Svar: Haha ja, det tog sin lilla tid om man säger så xD men lätt värt de såhär i efterhand :)))
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)