När Dag Blir Till Kväll - Solförmörkelsen

Nikon D90 + Nikkor 18-105/3,5-5,6 VR + Polarisationsfilter
 
Senaste gången jag upplevde en solförmörkelse bodde vi i Mjällom i vårt vita stora hus.
Den dagen gick vi alla ut och pappa och mamma hade fixat mörkt glas som vi kunde titta igenom. Igår var det dags igen för dag att bli kväll och jag var riktigt lyckligt lottad när jag på Ica till slut lyckades haffa det sista exemplaret av Illustrerad Vetenskap där det ingick ett par skyddsglasögon som man kunde beskåda himlens skådespel igenom.
 
I sällskap med Ramona satte vi oss i bilen och åkte ut till hennes sambos arbetsplats så att han oxå fick se solförmörkelsen. Det dröjer ju trots allt 24 år tills nästa gång. När solen täcktes av ett moln passade jag på att lyfta kameran och fyra iväg några bilder som tack vare mitt polfilter blev riktigt bra. Och så en bild på Ramona med de vackra glasögonen oxå såklart, hehe. Min kära sambo var påväg till England så han kunde inte vara med oss igår tyvärr :(
 
Efter solförmörkelsen blev det en liten utflykt upp till Kramfors och finaste mami samt ett besök hos pappa där vi tände ljus. <3





matte

Snygga bilder!!:) du är grym älskling:) <3

Svar: tihi <3 :D
Cissi

Mamsen

Kan bara instämma med Matte, snygga bilder du fick på solförmörkelsen.
Det var härligt att träffa dig även om jag mest irrade runt mellan grytt, grannen och källaren....Ha de gott, gumman!
.

Svar: Tack mami! <3 Ja detsamma, kraaaaaaaaaaam! <3
Cissi

Angela

Riktigt läckra bilder! Jag missade eklipsen totalt. Satt och pluggade och funderade på vad det var för konstigt sken ute, sen när jag insåg vad som pågick var det över - haha... Bara att vänta till nästa gång då ;-) kram

Svar: Ajdå :P Ja det kommer ju fler iaf :))) tack! ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)