Norrsken I Härnösand

 
Tack vare den solstorm som för tillfället slår mot jorden så har i princip hela Sverige haft möjligheten att skåda norrsken natten till idag.
Självklart passade då också havet på att bryta sig fritt från vinterns is just denna dag vilket medfört att hela staden legat i dimma av kondens under kvällen. Typiskt! Varför just denna dag av alla årets dagar liksom :P
 
Men i jakt på norrskenet valde vi att runt midnatt lämna Furuvägen och bege oss ut mot Viksjö och Säbrå kyrka. Och där fann vi det! Tyvärr var det inte helt stjärnklart så bilderna blev ju inte så spektakulära som jag hoppats men.. Man ser det iaf :D En förbipasserande bil valde att "förgylla" min ena bild oxå mitt i en exponering med sina strålkastare..
 
Två sista bilderna visar hur läget var här på Furuvägen.. Som ni ser så var det hopplöst att lyckas se norrsken från vår gata vid fototillfället :p
 
Det är andra gången jag ser ett riktigt norrsken i mitt liv iallafall, och det var en lika vacker och mäktig upplevelse denna gång som det var första gången. Då såg jag norrskenet tillsammans med min älskade syster och pappa påväg hem till Mjällom där vi bodde då. <3





matte

Jätte fina bilder gumman min:) som jag sa ! *_^

Svar: Tack snutten! :)
Cissi

Diana

Oj vad häftigt! Skulle verkligen vilja se det någon gång.

Svar: Det kommer nog fler chanser :D :)
Cissi

victoria

Gu va läckert! :) jag har sett det en gång bara men det var länge sen

Svar: Tack :D Ja, samma här innan denna :)
Cissi

Mamsen

Jättefina bilder! En häftig upplevelse och det dröjer nog länge innan vi får se ett sådant norrsken igen.
KRAM

Svar: Tack mami <3 Ja det var det verkligen.. Får hoppas det inte dröjer allt för länge :D Kram!
Cissi

Leah

Så coolt :D

Svar: Ja eller hur :D Riktigt mäktigt naturfenomen :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)