Projekt: Trapphusrenovering II

Trapp + Hall uppe progress so far :)
 
Tänk vad enbart lite färg och nya dörrar kan göra ändå för ett rum :D 
De senaste veckorna har jag slitit och slitit med att måla alla dessa 6 karmar med tillhörande foder samt den där jäkla trappen, och nu är målningen äntligen klar förutom trappstegen som ska göras efter målaren är färdig. Nyinköpta dörrar är även på plats, och rummet har blivit mycket ljusare.
 
Nu kommer även Westerlunds strax för att påbörja trappen! :D Vi har fått tänka helt om dock, då många vill utnyttja rotavdraget innan årsskiftet, så grundtanken med bröstpanel har vi fått kassera tyvärr, eftersom det inte finns någon snickare ledig. Istället kommer det bli tapet hela vägen ner till golvet, vilket gör att jag får ännu lite mer extrajobb nu med att måla golvlister! Tanken var ju att nya lister skulle upp i samband med att bröstpanelen sätts upp då de skulle smälta in med bröstpanelen, men med tapet på hela väggen skulle man tydligt se en svag färgskillnad och annan struktur på nya lister jämfört med om jag målar de gamla.. Så istället blir det ännu lite mer målande för mig ;P Ska dutta på lite färg också längst ner på alla foder, då det såklart är furufärg där golvlisterna satt. Ska se om jag kanske hinner göra detta innan jobbet idag, annars får det bli på söndag. :)
 
Nu längtar jag bara tills tapeten är på plats, taket är målat och jag får byta ut den där hiskeliga taklampan i hallen!! ;D Ska bara hitta någon snygg ersättare först bara ;)





victoria

Jättestor skillnad! :) haha alltså, fattar inte hur nån kan gilla furu?! vit is the shit. Typiskt! men tror det blir jättefint med bara tapeter också. Guuuu va sugen jag är på hus nu alltså..åå vill också göra fint och pyssla :) kramar

Svar: Ja furu var nice på 70-talet lixom ;P;P Aww.. men ni hittar nog något fint så småningom som ni bara känner att "det här huset vill vi ha!" :))) kram :)
Cissi

Mamsen

Åh vad fint det blir men du ger mig dåligt samvete gumman, för här står det helt still. Jag kommer aldrig att bli klar på detta vis. Du är verkligen duktig som ligger i med målningen.
Det blir säkert fint med tapet hela vägen också. Kram

Svar: Haha aww :p får komma upp o måla lite hos dig med hihi <3 ;)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)