Soluppgång I Guld

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Imorse fick jag kliva upp i ottan då jag hade ett tidigt pass på jobbet.
Solen hade precis kikat fram vid sidan av grannens hus, och köket badade i de tidiga solljuset, så jag kunde inte låta bli att ta tre snabba bilder med nya kameran. Så detta är alltså mina första bilder med min Nikon D750 som jag visar här :D
 
Tanken var att jag skulle fota lite mer när jag kom hem men se det blev det inget av, eftersom solen går ner så tidigt nu. Istället har jag suttit och krånglat med mitt Lightroom och Photoshop som inte fungerar riktigt som dem ska. Trycker jag på redigera i Adobe Photoshop CC i Lightroom så kommer photoshop upp men ingen bild... Och de gånger den kommer upp så är färgtonerna helt skeva, typ som att det saknas magentafärg. Allt blir liksom mer grönaktigt.. Så enda sättet just nu för mig att redigera är att ladda in bilden som en "redigera kopia" och då skapas en extra bild varenda gång jag gör detta. Sjukt irriterande. Måste försöka hitta en lösning på detta problem innan jag blir gråhårig och slänger ut datorn. Ikväll får det dock inte bli, för sängen kallar på mig. Godnatt :))





Avoria

Magnefikt vackra bilder! :-D

Svar: Tack så mkt ^.^ <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)