Projekt: Trapphusrenovering!

 
Hej på er :D
Ni får ursäkta den kassa uppdateringen, har varit fullt upp här hemma. Dels har jag jobbat mycket, men sedan har jag och sambon även ägnat mycket tid åt ovanstående projekt. Att renovera en trapp är inget man bara gör i en handvändning direkt, har vi insett ;p Självfallet var även trappen i furu (såklart, det heter ju fasen Furuvägen här uppe!) och denna var torr som fnöske även den, vilket resulterade i att vi målat 6 lager färg på neder delen, och lite mer på övre... Har räknat ihop att jag och sambon spenderat dryga 35 timmar totalt på detta, och ännu är den inte klar... Stegen var nämligen i någon form av linoleum, så vi fick maskera dem då vi måste lägga häftgrund först för att få färgen att fästa..
 
Sedan måste jag även påbörja (eller snarare fortsätta) målandet av karmarna och dörrfoderna på övervåningen, då även dessa är i furu. Vi hade besök idag av Westerlunds Måleri, och de ska tapetsera trappen och hallen uppe åt oss om några veckor. Det är en fördel då om målningen är klar, så man slipper maskera sedan när tapeten och panelen sitter på plats :p Istället för att slita loss fodrena så målar jag dem istället, då dessa foder inte finns att få tag på längre (väldigt profilierade och vackra). Så nu har jag att göra kan jag lova!! Vi har nämligen 6 dörröppningar i hallen uppe, varav en är klar... Förresten, visst har vi en urvacker färg på vår väv i trappen just nu!? Den är sådär äckligt rosa. verkligen tjusigt.. Not!
 
Återkommer med mer update snart såklart :D Ni får btw ursäkta den urkassa kvaliteten på bilderna, trappen är som ett mörkt hål i huset och dessutom fotad på kvällen ;P Ha nu en fortsatt mysig kväll allesammans :D





Mamsen

Oj, så ni jobbar men fint blir det! Duktiga ni är!

Svar: Tack mami <3 <3 <3 :)))
Cissi

Angela

Vad duktiga ni är! Det är ju verkligen mycket att göra när det kommer till renovering, särskilt om det inte ska kosta skjortan och tiden tryter. Keep it up! ;-) Kram :-)

Svar: Hehe tack :p Vi försöker ^^ Är lite jobbigt att åstadkomma något när man jobbar mkt bara xD
Cissi

Leah

Är inte avundsjuk på ert målande men på ert hus... Vill också ha eget att fixa med :D

Sen är ni väldigt duktiga med :D heja heja

Svar: Hehe tack :))) Hoppas ni hittar ett fint boende oxå när det väl är dags :)
Cissi

victoria

Duktigt!! Det där kommer bli superbra ska du se :D vad blir det för färg i trappen på väggen sen? kram

Svar: Tack ^.^ Det blir bröstpanel i vitt och ovanpå blir det gråvit-blommig tapet :D nörmare bestämt denna: http://fiona-walldesign.com/wallpaper/Living_NW/Fiona_Living_NW_490002_112_m%28490002%29.aspx
Cissi

Victoria

Åh den tapeten har vi i sovrummet som fondvägg! Vilken slump haha. Jättefin tror det blir toppen 😃

Svar: haha! :p Ja verkligen xD Visst är den fin? hehe :p
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)