Påfågelöga

Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 40/2,8G
 
Förra veckan åkte vi ut till kusten, jag mami och älsklingen.
Anledningen var att vi var på jakt efter de där gula underbara svamparna som växer så det knakar ute i skogarna just nu. Vi hade precis kommit upp på några klippor och skulle vika av in mot skogen när mamma fann denna vackra lilla fjäril som satt i mossan. Hade inte trott att jag skulle få se ett påfågelöga i år, då det har varit ett riktigt dåligt fjärilsår generellt, men nu satt den där! Lyrisk blev jag såklart och bytte objektiv snabbt som ögat för att sedan sätta på Liveview-läget på kameran så att jag kunde komma nära den utan att den skulle flyga iväg. Hann fyra av några snabba bilder innan den bestämde sig för att den inte ville agera fotoobjekt längre men jag lyckades fånga den iaf :D *lycklig*
 
Denna vecka vikarierar jag för vår städerska Kerstin på jobbet som har semester i en vecka. Det har blivit väldigt tidiga morgnar för min del, eftersom jag måste ha cirka 30 min extra på mig på morgonen eftersom jag pendlar ner. Så 04:40 tjuter min telefon ilsket varje morgon, haha :p Imorgon gör jag sista dagen dock och sedan är det tillbaka till vanligt schema som gäller. Och nu kallar sängen på mig, så jag skall väl låta den få som den vill och krama om kudden lite nu. Ha de gott alla :))) 
 





Mamsen

Det blev effektfullt mot den grå bakgrunden. Jag har faktiskt sett flera påfågelöga här hemma under hösten. Kanske de visar sig först nu.
Skönt att återgå till vanligt schema kan jag tänka mig men du har varit duktig denna vecka som lagt dig i tid för att orka.
Kraaamen

Svar: Kanske blev väldigt sent för dem med iochmed skitvädret vi haft :p Aww tack mami :D
Cissi

Avoria

Väldigt fina bilder :-) Jag har knappt sett någon fjäril i år så det har kanske varit ett dåligt fjärilsår i år som du säger... Bra jobbat med de hårda mornarna, skönt att de nu är över! :-D

Svar: Tack :D ja det har det verkligen varit iochmed pissvädret D: hoppas på att det blir bättre nästa år :)
Cissi

Victoria

Wow vilka fina bilder du fick till! Så skarpa :) påfågelöga är min favoritfjäril. Shit va jobbigt att kliva upp så tidigt :o hade aldrig orkat haha hade däckat på jobbet sen ;D

Svar: Tack ^.^ <3 Ja dem blev riktigt bra för att vara tagna med min lilla gammkamera :p Haha ja jag somnade ju nästan vid ratten på vägen hem haha xD
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)