Ramona - Aprilväder Blev Vinterporträtt

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Imorse när vi vaknade och tittade ut trodde vi först att det var ett dåligt aprilskämt vi skådade.
Snön formligen vräkte ner och det gör den ännu. Så där sket det sig åter igen med att bege sig ut till rabatten och bygga rabattkant :p
 
Istället dök en tanke upp i huvudet - jag vill fota vinterporträtt! Smsade Ramona och hon var självklart på, så det blev till att stoppa ner kameran i en fryspåse så enbart linsen stack ut (professionell väderätning - I know) och sedan begav vi oss upp på Vårdkasen tillsammans i deras BMW där vi fyrade av lite snabba bilder innan Ramonas hår blev alldeles för blött.
 
Det komiska är att jag såg fasen inte alls vad jag pysslade med, för fryspåsen var inte helt genomskinlig, så kunde inte studera bilderna förrän sessionen var klar och vi åter satt i bilen. Kunde då även konstatera att min fryspåse fungerat galant som väderskydd för kameran var helt torr :D (well förutom på linsen då såklart, hehe).
 
Vem kunde tro att man skulle stå och ta vinterporträtt i slutet av april? haha :D Fick några riktigt riktigt fina bilder på vackra Ramona, detta är bara den första :) kram på er!





Diana

Vad snopet med vädret! Vi har också haft aprilväder på sistone, i helgen kom det både snö och hagel. Men inget som låg kvar särskilt länge, tack och lov.

Väldigt fin bild blev det i alla fall :)

Svar: Hehe könt de, denna snön ligger kvar ute än :((( Var skoj ändå att få fota lite vinterporträtt, för det har jag varit dålig på i vinter :D Tack <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)