Typiskt Aprilväder

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Förra veckan sade jag här på bloggen att nu jäklar, i helgen ska jag påbörja mitt projekt med att byta rabattkanten.
Helgen kom, och tror ni det blev så eller? Nope. Ledig var jag, och såklart spöregnade det hela helgen. Så det sket sig. 44 timmars jobbvecka denna vecka och jodå, nog fasen har det varit fint väder medans jag jobbat under dagen av vad jag sett från fikarumsfönstret. Helgen och ledigheten kom åter igen. Och vad möttes jag då av igår? Jo SNÖ. Och inte så lite heller, utan gigantiska flingor, största jag sett under hela vintern. Så det var bara att hugga tag i kameran och fotografera eländet.
 
Jag hoppas nu att detta var vinterns farväl och att det nu kan bli lite varmt, för just värme har det varit en stor bristvara på. Vinterjackan används flitigt än så fort man ska gå ut, och temperaturen har pendlat runt typ 2-6 plusgrader. Men nu hoppas jag på imorgon och att jag äntligen kan få gå ut i trädgården då!! Återstår att se dock, vädret har inte varit på min sida senaste veckorna, så vi får väl se om jag imorgon kan få liiiiite tur iallafall. Och med det får jag önska er en trevlig helg här från Furuvägen 74 :)





Mamsen

Hoppas precis som dig att detta var det sista vi fick se av vintern. Kallt har det varit och stunderna med sol har varit korta, så de gånger du tittat ut har du nog blivit lite lurad att vädret varit bättre än vad det egentligen varit. Jag vet för denna vecka har jag haft semester men knappt kunnat göra något åt vedlasset p.g.a. vädret.
Häftiga bilder blev det i alla fall. Ha en skön söndag!

Svar: Och det var inte de sista, för idag har det snöat hela dagen :( Och skiten ligger kvar än! :( Hoppas på att den försvinner snarast xD Tack <3 kram och detsamma mamsen :)
Cissi

Avoria

Men ojdå vilket oväder, här har det inte ens kommit en droppe regn. Hoppas nu får värme snart igen :-)

Svar: Hehe ja de hoppas jag med!! Så less på snön nu.. :(
Cissi

Angela

Men ni har väl varit utan snö senaste månaden typ? ;-)

Svar: haha nja, snön låg ju kvar förbaskat länge :p Och den ligger fortfarande kvar delvis på vårdkasen xD helt sjukt såna kontraster det är från norr till söder :O
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)