Det Är Hål I Väggen!

 
Idag har vi nog stört varenda granne på Furuvägen tror jag.
Imorse satte nämligen snickarna igång med att borra hål i vår gavel för att sätta in fönster. Och eftersom väggen är murad så tar detta såklart lite tid. Det har även känts som att hela huset ska rasa samman emellanåt för det har vibrerat så i väggen haha xD Men nu är iallafall första hålet i väggen gjort :D Kommer bli så ljust och fint sedan där uppe :) Vi ska dock inte inreda vinden än, men eftersom vi ändå ska måla om gaveln och fixa så kände vi att det är lika bra att passa på att göra fönstren i samma veva, när ställningen ändå står där och kostar massa pengar.
 
Förutom gaveln så är nu all målning på huset gjord :D (well förutom under taket då, den där vackra bruna färgen hehe... Men det tar jag nästa år.) Jag målar även för fullt på uterummet på baksidan, men det tar riktigt lång tid och går långsamt. Men framåt går det iallafall och det är huvudsaken. Matte har snickrat ihop två nya dörrar till förrådet också, och jag tycker han gjorde det riktigt bra faktiskt ^.^
 
Är ledig 4 dagar denna vecka (på rad!!) så nu blir det att ta tag i lite skrapning av flagad färg på gaveln :) Måste förvälla lite kantareller sedan också, blev nämligen en tur ut i svampskogen igår ;) Ha en fin dag allesammans :)





Mamsen

Imponerande och jag kan förstå om grannarna kom ut och undrade vad som hände. Riktigt grundlig renovering och förnyelse ni gjort på ert radhus som i mina ögon var fint redan när ni köpte det, men nu är det fantastiskt och värdet har ni höjt med råge......om ni skulle sälja någon dag.
Lycka till med det som återstår och kram till er bägge!

Svar: Det har vi inte i tankarna att göra, hehe ;) kram och tack <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)