Anna & Marcus

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
För några veckor sedan mötte jag upp Anna och Marcus för en liten snabb fotosession i soluppgången.
Eller ja, det var iallafall tanken. Vi sladdade mot Nickebo i Marcus 240 men när vi kom dit insåg vi att vi var på fel sida älven. Typiskt! Solen lyste med sin frånvaro på vår sida men lyste upp staden på andra sidan så det blev till att snabbt hoppa in i bilen igen och jaga reda på den. Men när vi väl hittat en bra plats stod solen redan så högt upp att de tänkta motljusbilderna jag hade tänkt ta blev ett minne blott. Attans! Nåja, jag prövade lite ute på udden iallafall och fick till ett fåtal bilder.
 
Mitt 24-70 må vara ett väldigt bra allroundobjektiv, men en önskan om ett fast 85mm på 1,8 eller dylikt som jag kan använda mig av till porträtt har såklart dykt upp i bakhuvudet emellanåt. En motsvarighet till vad mitt fasta 50mm var på min D90 med andra ord. Men det får bli någon gång längre fram ;)





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)