Nyårsafton På Furuvägen 74

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Gott nytt år på er!
Så var detta året slut, och för tredje gången i rad firade vi tillsammans med våra bästa vänner, familjen Nyman-Rönnqvist och Andersson-Öberg :) Tidigare år har vi varit både nere på Furuvägen 11, och nu senast på Furuvägen 136, så i år var det dags att fira i mitten av smeten, hemma hos oss.
 
Då vårat kök är relativt litet och avsaknaden av matsalsbord gjorde sig väldigt påmind denna kväll, resulterade det i att vi fick bära ut vårat köksbord till vardagsrummet där middagen sedan fick intas. Lite provisoriskt fick jag duka upp för två vid vardagsrumsbordet till och med, haha :p Man tager vad man haver, som det heter.
 
Traditionen går som så att värdparet är de som gör varmrätten, medans de besökande gästerna gör förrätt respektive efterrätt och så blev det även detta år. Vi bjöds på förrätt a'la toast skagen minus räkor, då det är många som inte är speciellt förtjusta i denna havets läckerhet, varpå vi följde upp med varmrätten som blev ugnsstekt fläskytterfilé serverad tillsammans med potatisräfflor och min hemgjorda kantarell & trumpetsvampsås samt sallad. Därefter avslutade vi middagen med Ramonas utsökta ostkakeröra med blåbär och hallon :D YUM!
 
När tolvslaget närmade sig gick vi ut i blåsten för att skåla, se på fyrverkerierna och tända våra tomtebloss till champagnen. Trodde vi. Blåsten gjorde detta omöjligt, trots idoga försök till att antända dem bakom närmaste bil på parkeringen så vi fick kuta in igen i värmen och tända dem där, haha.
 
Blev iallafall en mycket lyckad kväll och natt och imorse vaknade jag upp utan baksmälla och kunde röja bort gårdagens festligheter som nu är blott ett fint minne :) Tack alla inblandade som gjorde vårat mysiga nyårsfirande fulländat <3
 





Mamsen

Men guu så fint ni hade ordnat det. Ni har verkligen ett fint hem och god smak.
Söt bild på lilla familjen men pappan ser lite trött ut....
Vad härligt att ni fick fira in det nya året så trevligt, tomteblossen till trots då.
Massa kramar från mamma.

Svar: Aww tack mami :D Hehe, ja det är okej ändå att vara trött när man har en 2,5åring som vägrar sova i sin egna säng o har en period då han vaknar i tid och otid just nu ;P Samt börjar grina och skriker "Mamma! Mamma!" :p Kram :D
Cissi

Diana

Vad mysigt det ser ut :) Vi har en liknande tradition där vi delar upp rätterna med dem vi firar. Mycket smidigt!

Svar: Ja eller hur :D Blir mycket enklare då ju ^^ Så slipper man stå i köket o slita hela kvällen oxå, hehe ;)
Cissi

Angela

Det ser ut och låter som ett mysigt nyår, jag börjar bli mer lagd åt det här hållet också känner jag. Alltså vill ha en lugn middag med lugna vänner ;-) Alternativt resa bort för då festar vi aldrig. Men i år blev det riktigt livat, säkert för sista året på länge :-)

Svar: Haha ja de kan ju vara kul det med xD Lugnt nyår vet jag inte direkt om det var dock, ungarna kutade runt runt och tjoade en hel del haha :p
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)