Projekt: Trapphusrenovering III - Nästan Färdigt nu <3

Det har hänt saker sedan sist jag uppdaterade om vår trapphusrenovering!
Och nu kan jag glatt säga att trapphuset och tillhörande hallen nästan är klar :D Det enda som återstår nu är montering av en list uppe i hallen, samt målandet av trappstegen som jag redan har påbörjat sedan några dagar tillbaka.
 
Det har varit en herrejäklans massa målande involverat i det här projektet. Målning av 6 karmar med tillhörande listverk samt golvlister, själva trappen på ovansida samt undersida samt mitt sidoprojekt med ledstängerna. Men nu är vi snart i mål, vilket känns fruktansvärt skönt. En hallampa samt lampa i trappen har vi även fått monterat, men dessa kom inte med på bild tyvärr då jag fotade hallen uppe innan monteringen. De är iallafall båda av märket Markslöjd och har kristaller som ger ett vackert sken i rummen. :)
 
Men såhär ser iallafall hallen uppe ut nu:
 
Ljust och fint! Såklart måste vi även ta en liten jämförelsebild på hur det såg ut när vi flyttade in också :)
Listverken i furu har målats vita med Beckers antikvita halvblanka lackfärg, dörrarna har blivit utbytta samt taket målat. Väggarna har tapetserats med blommig tapet från Fiona Living.
 
Och så har vi då trappen sedd nerifrån med de nyrenoverade ledstängerna på plats som sambon satt upp:
 
Jag kom på mig själv här med att jag aldrig tog någon direkt förebild av trappen tyvärr, den var så ful att jag aldrig kom mig för att fota. Så denna bild under får duga som "förebild":
Trappen samt ledstänger, som var helt i furu, är nu helt omgjorda till vit färg och den rosa glasfiberväven är ersatt av samma blommiga tapet från Fiona Living som uppe i hallen.
 
Trappen har gått från att vara ett mörkt hål som fick min svärmor att utbrista "det här är det fulaste ni har i erat hus!" till att bli en ljuspunkt och nu är det faktiskt till och med roligt att gå uppför trappen. Och bättre kommer det bli så fort jag är klar med målningen av sättstegen också samt trappmattorna som för tillfället ligger i min garderob och samlar damm.
 
Så, vad tycker ni nu då om resultatet? :D
 
 





Diana

Oj vilken skillnad. Verkligen jättefint! Älskar tapeten ni valt :)

Svar: Tack :D ja, jag såg tapeten i en hall/trapp på instagram och bara tänkte "den där ska vi haaaaaaaa!" och så blev de haha :p
Cissi

Mamsen

Men gud så snyggt det har blivit! Ni är såååå duktiga och har verkligen skapat ett vackert hem. Fantastiskt gjort med allt målande och fliten har gett lön för mödan. Kan du inte sända lite energi och lust hitåt också?
Kram

Svar: Hihi tack mami :) Ja, jag har bara ett lager kvar nu på sättstegen oxå, sen på med trappmattorna och då är det klaaaaaaaaaart! förutom listen i hallen uppe då, men de e sånt småfix jag ska pyssla med sen när trappan är klar :D kram :)
Cissi

Angela

Men aaah vilken fin tapet! Blev verkligen jättemysigt i hallen :-D

Avis, vill också ha hus/villa...

Svar: Tack :D Ja, jag såg den på en bild på instagram i en hall/trapp och bara "den där ska jag haaaaa!!" och så bestämde vi det utan att jag ens kollat på tapeten i verkligheten haha :))) Hoppas ni oxå hittar något fint boende tillsammans sen :)
Cissi

victoria

Wow superfint! :D verkligen stor skillnad :)

Svar: Tack :D Ja, är väldigt glad att ha blivit av med alla furu haha xD samt den rosa väven!
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)