Vår Mysiga Helg & Mitt Nya Jobb

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
I lördags var jag ledig från jobbet och då passade vi på att bjuda hit Marcus, Madde & Viggo på middag.
Såfort vår lilla parvel kommit innanför dörren stöp han dock i sina byxor på vår matta och slog kinden rakt in i vår hallbyrå stackarn :( Massa tårar och tröstande senare var han dock lika glad igen som vanligt, men fick ett otäckt blåmärke på kinden som antagligen fortfarande syns på honom idag. Tur i oturen ändå att det inte var ögat han slog i! <3
 
Tortillas blev det till middag iallafall och senare framåt kvällen tog vi oss ett glas vin varpå vi vandrade upp till 136:an i kylan för att lägga Viggo och se film. Mysig lördag blev det med andra ord :)
 
Idag har jag gjort min första dag på mitt nya jobb här i stan, Coop Forum. Det har gått väldigt snabbt allting, var på intervju igår och då skulle en till tjej ha introduktion idag så de frågade om jag inte kunde haka på jag med. Så idag var det premiär för mig som medarbetare för Coop och det har gått väldigt bra. Väldigt annorlunda kassasystem mot för Ica men det är ju en vanesak. Likaså att merparten av PLU-koderna inte är samma och att jag febrilt försökte mata på kassabandet med fötterna, utan framgång haha :p Men tror det här kommer bli riktigt bra iallafall :D Anledningen att jag lämnar Ica är ju för att jag ska slippa pendla. Mycket tid och pengar kostar det ju att ligga och harva på E4:an, plus att Gunnsan har fått avlägga redan 1000 mil sedan augusti. Men nu har jag då promenadavstånd istället :D
 
Kommer sakna alla mina fina kollegor på Ica dock, började gråta i telefonen när jag pratade med Sara och Helena. Men det är ju så, speciellt när man är blödig såsom jag är (det har jag definitivt fått från pappsen!). Så på torsdag tänkte jag bjuda alla där nere på lite tårta och på fredag gör jag min sista dag. Kommer dock definitivt åka ner och hälsa på när man har vägarna förbi <3 :) Nu blir det att ta det lugnt ikväll iallafall och imorgon bär det av till Kramfors för besiktning av bilen samt ett besök hos mami :) Trevlig kväll på er alla :)
 
 





Mamsen

Härlig läsning alltihop, ja med undantag för stackars Viggos vurpa då.
Det blir nog superbra det här nu när du slipper all pendling och butiksvana har du i blodet minsann.
Ska bli kul att träffa dig imorgon. Besiktiga bilen sedan drar vi ut o shoppar......
ja mat i alla fall.
Kraaam

Svar: Kram <3 :D
Cissi

Avoria

Vad roligt! Grattis till det nya arbetet och lycka till :-D

Svar: Tack :D:D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)