Kvällssol I Vår Färdigställda Hall

 
Något jag verkligen älskar med sommaren är de sena solnedgångarna.
Kvällssolen dröjer sig kvar länge, och vår övervåning badar i solljus varje kväll. Det är riktigt vackert, och ger en sån där mysig känsla. Jag kom ju på också att jag inte visat slutresultatet på trapprenoveringen, inte sedan den blev 100% klar och inredd i varje fall. Så när hallen badade i kvällsljus nu tog jag med mig kameran upp och fyrade av några snabba bilder. Stängde dock dörren in till sovrummet, för vi har inte bäddat sängen idag, haha ;)
 
Har haft en sjukt tung jobbvecka på jobbet, men efter passet på lördag har jag välförtjänt semester i två veckor. Känns så himla skönt, för då kommer vi att hinna med en hel del här hemma (även om det såklart ska bli lite slappande oxå!). Baksidan av huset är ju färdigmålad, förutom runt fönstren och under taket. Matte har även börjat slita loss det gamla trallet på baksidan så nu ser det verkligen ut som en krigszon där bak, haha! Imorgon ska jag börja färdigstryka planket in mot grannen som vi bytt också och på lördag är tanken att jag tar fönstren. Sedan när målningen är klar här bak ska jag ge mig i kast med framsidan. Gaveln kommer vi att ta sist och den kommer vi att få hjälp med av en snickare som vi hyrt in. Mycket som händer nu :P
 
Tyvärr har jag ju ingen förebild på baksidan såvitt jag vet, men jag ska ta och rota lite i arkiven och se om jag kan hitta någon ^^ Fortsatt trevlig kväll på er nu :D





Diana

Superfint! Var har ni hittat den snygga Härnösand-tavlan?

Hoppas du får en skön semester! Jag jobbar min sista dag imorgon, ska bli såå skönt att vara ledig.

Svar: Aww tack :D Den gjorde jag på mapiful.com :) Man kan göra dem som man vill där, vilket jag tyckte var nice :D Storleken är "nordic poster" :) Åh, skönt med semester, ha en fin semester du med :D kram
Cissi

Mamsen

Åååh så fint ni har det och vad otroligt flitiga ni är. Ska bli skönt med semester kan jag tänka mig.
Massa kramar.

Svar: Tack mami <3 <3 <3 Ja, haha det ska bli underbart, rent ut sagt xD Umeå nästa såfort du får semester! <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)