Status @ Framsidan Av Huset

 
Vad är väl en semester utan lite renovering :p
Den hade ju varit fruktansvärt, och tråkigt och.. Och alldeles.. alldeles underbart. Haha skämt åsido, men nog känns det som att semestern rinner iväg fruktansvärt snabbt när man har så mycket att göra på hemmaplan som man vill hinna klart med innan semestern är över.
 
Mycket av förra veckan försvann ju åt planering av grabbarnas 30-årsfest, och fredagen, lördagen och delar av söndagen tillbringades ute i Norrfällsviken åt detta. Festen blev en stor succé dock, och vi alla var hemma runt middagstid här i Härnösand igen på söndagen. Kommer posta lite bilder från den såklart oxå :D
 
Har iallafall äntligen kommit en bra bit på vägen med målningen nu idag och har gett mig på väggen på framsidan efter målartvätt, skrapning, lite spackling och slipning. Mitt största hinder har varit den stora klematisen på framsidan som hann ge mig bra mycket huvudbry innan jag kom på hur jag skulle binda upp den för att frilägga väggen den satt på. Upptäckte nämligen en väldigt bra placerad krok på takfoten och bestämde mig för att skruva loss spaljen och binda fast den i kroken. Målningen av väggen vid klematisen var även den ett eget litet projekt för sig, där jag delvis fick stå på en stol då trappstegen inte gick in emellan, sedan stod jag uppe på räcket vid sidan av dörren, och sist på marken där jag fick pressa in penseln bakom klematisen. Men till slut så ;D Nu återstår bara lite mer målning längst upp mot taket där klematisen har suttit, men om jag räknat rätt så kommer jag kunna sätta upp den imorgon igen innan jag fortsätter mitt målande där.
 
Herregud vilken skillnad färgen gör, man tror de inte från början, men när man väl satt penseln mot väggen och målat lite så ser man verkligen skillnaden. Jag satsar på att måla klart imorgon ^^
 
Vi har även blivit hundvakt till på torsdag åt Madde & Marcus hund Jacko, och i skrivande stund ligger han i sin säng är bredvid oss och sussar så sött och snarkar, haha :p Madde, Marcus och Viggo är på semester i Furuvik, och då deras hundvakt plötsligt fick förhinder bestämde vi oss för att rycka in istället. Och än så länge går det som en dans på rosor :)
 
Nu väntar sängen för mig, och imorgon är det upp i ottan som gäller och måla måla måla :p Kommer måla det vita imorgon på morgonen innan solen gassar alltför starkt, och därefter slutföra målningen av väggen på eftermiddagen när framsidan hamnat i skugga. Ska bli väldigt skönt att bli klar med detta kan jag lova :p Sov så gott nu allihop :)





Mamsen

Men vad fint! Avundas er ork och energi. Ni är så duktiga.

Svar: Aww tack mami :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)