M/S Birka Stockholm @ Härnösand

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Imorse satte vi klockan på 08:00 för idag hände något historiskt.
För första gången någonsin la ett kryssningsfartyg till i vår lilla stad, och vi var såklart inte ensamma på plats vid djupkajen för att beskåda henne. Birka Cruises har öppnat upp en ny kryssningsrutt, och M/S Birka kommer att ligga i vår hamn till klockan 17 då hon sedan seglar vidare förbi Ulvön och Höga Kustenbron mot slutdestinationen Luleå. Redan påväg ner mot stan såg vi henne, och stadsbilden kändes något förändrad om man säger så :D Iallafall så har trycket på biljetterna varit så hårt att Birka Cruises fick öppna upp för en tredje kryssning från de ursprungliga två. Känns roligt att så många vill komma hit och se vårat vackra världsarv :D
 
Lilla Ådalen III känns som en pytteliten dvärg i jämförelse med vackra M/S Birka, även om hon ser ut som en jätte om man tittar på bilden ovan som jag tog från andra sidan hamnen. Troligen skall vi ner igen i eftermiddag när hon lägger ut ;)





Mamsen

Väldigt kul att de hittat hit och att det är så uppskattat. Häftigt stor den där båten och jag kan tänka mig att det var en upplevelse att få se den i Härnösand.

Svar: Ja, jag håller med :D verkligen bra reklam för Höga kusten oxå! :) Känns roligt att man får vara med och uppleva hur världsarvet blir mer och mer attraktivt ^^
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)