Ramona III

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G
 
Äntligen har sommaren kommit, och vad passar då bättre än att posta vinterporträtt?
Fick sån lust igår kväll att redigera lite kallare toner, efter att ha redigerat studentbilder hela veckan (kommer posta dem med, och de är jättteeeeefina!). Så jag slängde in en av bilderna från det plötsliga vintervädret i april i Photoshop och spenderade en hel del tid där med att redigera denna innan jag var nöjd.
 
Har kommit på det, porträttbilder är verkligen min grej tror jag. De tar lång tid att redigera, men samtidigt är det roligt så tiden bara flyger iväg. Jag kan även glatt berätta för er att jag nu även är i startgroparna med att börja fota professionellt nu! Det enda som saknas nu är lite mer kunskap om hur jag skall fakturera, samt en registrering av enskild firma hos Skatteverket. Min nya portfolio är nästan klar dessutom, och ligger på en separat server för tillfället. Spännande tider!! Förhoppningen är att jag skall kunna få in en liten sidoinkomst via porträttfotografering, utöver mitt nuvarande jobb på Coop. :)
 
Nu ska jag strax åka iväg en sväng till mamsen i Kramfors, är nämligen ledig idag. Så ni får ha en mysig lördag allesammans! :)





Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)