Jönköping & Första Mötet Med Släkten På Mammas Sida - Part II

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
När flygplanet stannade och motorerna slogs av såg vi plötsligt en man komma ombord på planet med en filmkamera.
Han ställde sig ner på huk vid ingången varpå vi fick lov att gå av. Nere på marken möttes vi av fler kameror men det var en person som inte hade någon kamera i handen. Denna var dock iklädd Jönköping Airport reflexväst, så först trodde jag att hon jobbade på flygplatsen. Men så tittade jag igen och såg att det var något bekant över henne. Mamma gick fram och omfamnade henne och det var då jag insåg att det är ju min moster!
 
En stor kram fick hon av oss alla, alltmedans kamerorna fångade ögonblicket på film. Därefter gick vi in till flygplatsen, med några obligatoriska fotograferingsstopp, och där väntade nästa överraskning. Alla mina fyra kusiner och min mosters man var där! :) Man hade ju sett alla på bild, men nu fick vi för första gången någonsin träffa våra släktingar på riktigt. En obeskrivlig känsla att ha fått släkt på mammas sida är det. Helt obeskrivlig, och jag är så glad att har fått träffa dessa underbara släktingar. Ett stort hål i släktträdet har nu äntligen fyllts igen.
 
Det blev ett intensivt dygn, eftersom vi skulle åka hem dagen därpå, så hela kvällen spenderades i min moster Kicki & hennes man Karis kök där vi åt lite sen kvällsmiddag och bara pratade. Och pratade. Det var skönt att vara ifrån kamerorna och bara kunna vara. Bara kunna umgås tillsammans som en stor familj. Och vips sa det bara och så var klockan efter ett, varpå vi försökte göra ett uppbrott för att sova. Det dröjde dock inte länge innan i varje fall jag befann mig inne i köket igen med min kusin Samantha och Kicki, haha! Till slut kom vi iallafall i säng, men sent blev det.
 
Dagen efter tog vi en promenad runt det lilla samhället, där det blev mycket fotande och ännu mer prat. Det fanns ju så mycket att prata om! Tiden gick superfort och vips var klockan tre och det var dags att bege sig tillbaka till flygplatsen. :(
 
Hade en underbar (om än alldeles för kort) tid i Jönköping och vi kommer definitivt att ses igen. (Förhoppningsvis snart!) Planer har redan börjat smidas att vi ska få besök upp hit i sommar, yay :D Det ser jag verkligen fram emot :)





Mamsen

Men så otroligt bra du har skrivit! Om jag inte hade haft respekt för upphovsrätt och sånt hade jag snott din text rakt av, hehe!
Vilka underbara bilder du tog också.
Jag har redan börjat kika på en resa igen. Tajmar man in rätt så blir det inte så dyrt. Hänger du på?
Kram

Svar: Hehe tack mami xD Haha :D Klart jag hänger på <3 :D
Cissi

Angela

Men vad otroligt spännande för er, och särskilt din mor! :-D

Svar: Ja :D det var sjukt kul, rent ut sagt :) Älskar att ha så fin nyvunnen släkt <3
Cissi

Anonym

Vad härligt att höra att det blev så lyckat för er!! :-D

Svar: Tack :D Ja, kunde inte blivit bättre <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)